Зейінді қалай арттыруға болады?

Зейінді қалай арттыруға болады? деген сұраққа жауап ұсынамыз.

Оған қоса Есте сақтауды жақсарту үшін 6 жаттығу ұсынамыз.

Қандай ұмытшақсың!

Стресс, шамадан тыс жұмыс, ұйқының жеткіліксіздігі, таза ауаның болмауы, алкоголь және оны көп ішу, темекі шегу, кейбір дәрі-дәрмектерді жиі қолдану (әсіресе ауырсынуды басатын, тыныштандыратын және ұйықтататын дәрілер), дәрімендердің жетіспеушілігі есте сақтау қабілетін жиі нашарлатады. Бірақ темекі мен алкогольді тастап, дұрыс тамақтануды бастасаңыз, ертерек ұйықтап, жиі жаяу жүріп және спортпен достассаңыз болды, осы да жеткілікті, өйткені ұмытшақтық ешқашан болмағандай сол сәтте ғайып болады.

Айтпақшы, шектеу тек қана зиян тағаммен ғана байланысты емес, сонымен қатар жұмыстағы көп жүктемені де азайту не шектеу қажет. Кез келген шамадан тыс жұмыс (физикалық және психикалық) есте сақтау қабілетіне нашар әсер етеді, сондықтан жұмыста көбірек үзіліс жасаңыз, көбірек қозғалыңыз және жұмысты үйге алып келмеуге тырысыңыз. Есіңізде болсын, сіз барлық ақшаны таба алмайсыз.

Сондай-ақ қажетсіз ақпаратты да шектеген жөн. Өйткені, оның шамадан тыс көп болуы, өзіңіз білетіндей, үстірт қабылдауға әкеледі. Сонымен, таңертеңнен кешке дейін интернетті шарлап немесе теледидар көріп отырсаңыз, бейшара миыңыз енді басқа нәрсеге зейін қойып, маңызды нәрсені ұстай алмайтынына таң қалмаңыз. Гаджеттерден өзіңізге кем дегенде бір «демалыс күнін» жасаңыз. Күні бойы үйде ұялы телефон мен планшетті «ұмытуға» тырысыңыз, ал жұмыста Интернетті іскерлік мақсаттардан тыс нәрсеге пайдаланбағаныңыз дұрыс. Кешке теледидарды қоспауға тырысыңыз. Сонда сіз қаншалықты сабырлы болғаныңызға және күн барынша ұзақ және оқиғаға толы екеніне, жақын адамдарыңызға қаншалықты көңіл бөле алатыныңызға таң қаласыз.

Ақымақ, аспаз!

Мектепте және студенттік кездерде біз үнемі миымызды шаршаттық: біз тақпақтар, өлеңдер мен ережелерді жаттадық, теоремаларды оқыдық, шетел сөздерін жаттадық, мәлімдемелер жаздық. Бірақ ересек болған соң, мұның бәрін бірден тоқтаттық. Есте сақтау тұрақты жаттығуларды қажет ететінін ұмытып кеттік. Сондықтан өлең жаттауға, кроссвордтарды шешуге, жаңа нәрсені үйренуге ерінбеңіз: нота немесе шет тілін үйреніп алыңыз.

Пазлдар жинаңыз, кроссвордтармен айналысыңыз, басқатырғыштарды шешіңіз, зейінділікті арттыру үшін тапсырмаларды орындаңыз — мұның бәрі сіздің басыңызға тамаша жаттығу. Тіпті компьютерлік ойындарды назардан тыс қалдырмаңыз. Атап айтқанда, «жұпты тап» сияқты классикалық ойын бар, онда суреттері бар карточкалар ойыншыға қысқа уақытқа ашылады, содан кейін олар жабылып, жұбын табу ұсынылады. Бұл көңіл көтеретін  өте пайдалы ойын, өйткені ол мидың есте сақтау үшін маңызды бөліктерін жұмысқа қосады. Айтпақшы, мұның бәрін балалармен де жасауға болады.

Жалпы, дәрігерлер есте сақтау проблемасы көбінесе назар аудару проблемаларымен байланысты деп санайды. Сондықтан зейін қоюды үйреніңіз. Бұған қол жеткізу үшін ештеңені автоматты түрде жасамаңыз, үнемі жинақы болуды әдетке айналдыруға тырысыңыз.

Еске сақтаңыз!

Келесі жаттығулар мұқият болуға көмектеседі, оларды үнемі орындау керек.

• Жүгіру. Бір-екі секундтан артық бір нәрсеге тоқталмай, айналаңызда көрген барлық нәрселерге көзіңізді жылдам жылжытуға тырысыңыз. Бұл жаттығу көптеген мәліметтерді байқауға көмектеседі. Кез келген затқа қарап, олардан бұрын байқамаған нәрселерді табуға тырысыңыз: жаңа пішіндер, түстер, қасиеттер.

• Назар аударыңыз, тек назар аударыңыз! 2 минут бойы екінші қолыңызға қараңыз. Алаңдамай, бір уақытта фондық режимде қызықты телебағдарламаны қосыңыз. Неғұрлым қиын нұсқа: қағаз парағына нүкте салыңыз.

10-30 минут бойы жоғары қарамаңыз. Бөтен ойлардан арылыңыз!

• Мазасызданбаңыз! Ақ қағазға 10 түрлі түспен сөздерді жазыңыз. Бірақ сөздің мағынасы мен жазылған түсі сәйкес келмеуі керек. Яғни, «сары» сөзін, мысалы, қызыл фломастермен жазыңыз, ал «көк» сөзі — «жасыл». Енді сөздің түсіне мән бермей, тез және мүдірмей түстердің атын оқуға тырысыңыз.

• Шеңберлер мен үшбұрыштар.

1 минутта қағазға оң қолыңызбен бес үшбұрыш, сол қолыңызбен бес шеңбер сызыңыз. Бұл жаттығу мидың екі жарты шарын жаттықтыруға арналған.

• Таңдаулы көрермен.

Суреттің репродукциясына мұқият қараңыз. Содан кейін есіңізде қалғанның бәрін егжей-тегжейлі сипаттаңыз: қай жерде, кейіпкерлер қандай позицияда тұр, олар не киген, түстері қандай, қолдарында не бар … Суретпен тексеріңіз. Осы және келесі жаттығу көрнекі есте сақтауды жақсы жаттықтырады.

• Не жетіспейді?

Үстелге 20 зат қоюды сұраңыз. Оларға бір минут қараңыз, көзіңізді жабыңыз. Осы уақытта үстелден 1 немесе 2 алып тастайды. Жоғалған заттарды атаңыз. Егер қиын болса, элементтердің санын азайтыңыз. Тапсырманы күрделендіруге болады: заттардың жай ғана орнын өзгертіп қойыңыз.

136
Share

от bilimpaz

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *